onsdag 17 juli 2013

Vänner är en rikedom

Mina vänner är verkligen olika! Svårt att säga något enskilt drag eller någon specifik egenskap, som jag samklingar med, utan det finns verkligen en väldig mångfald av personligheter och egenskaper som jag trivs med :-) Vi har träffats i kyrkan, på gatan vi bor på, på jobbet, genom våra barn eller vår hund, via studier eller... ja, listan kan göras lång!

- Deras olika bakgrunder och personligheter berikar mig! 

- De lär mig mycket nytt! 

- Vi har diskussioner där åsikter tillåts gå isär!

- Vi delar personliga saker med varandra i samtal! 

- Vi ställer också upp för varandra! 

- Vi uppmuntrar varandra!

- Vi kan ta vid där vi slutade även om det blir långt mellan tillfällena då vi ses eller hörs!

För i många fall blir det tyvärr långt mellan varven på grund av vardagsruljansen och brist på ork, men då vi ses, hörs eller skrivs så mår jag gott!

Vänner är en rikedom, som jag ibland inte räcker till för att vårda på det sätt jag skulle vilja, men ni - mina vänner - berikar mitt liv!

Kram på er!
<3
/Jenny


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Välkomna att kommentera här eller på fb :-)