torsdag 25 juli 2013

Nytta blandat med nöje

Idag har nytta blandats med nöje...
Familjen Mus och makarna Igelkott har flyttat in i sina grottor.
De är nog lite rädda för trollet i stubben!
Jag var inte helt nöjd med min första stora betongsittkudde, så nu vill jag pröva
något nytt och jag är sååå spänd just nu, men måste ju vänta tills betongen
 brunnit innan jag får se hur det gick. Denna gång gjorde jag en form i
trolldeg (helt eget påhitt) och får på så sätt översidan nedåt... borde nog ha
väntat tills trolldegen torkat mer, men vill hinna se hur det blir innan lördag...
nu väntar jag med stooor spänning!
Här är den första kudden, som inte blev platt på undersidan och
som fick märken efter luftbubblor på översidan.
Idag har jag börjat med en växande tavla. Tanken är att taklökarna
(behöver köpa lite mer) ska växa fast och att man sen kan ha den
hängande på väggen... här prövas mitt tålamod igen! Ramen köpte jag
för en tia på second hand och hönsnätet fick jag av en granne :-)
Köpte en liten minifontän på Bauhaus, som jag gav bort vid ett
sjukbesök idag - jag hoppas vattnet kan ge lite vila för blicken
och ro för själen.







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Välkomna att kommentera här eller på fb :-)