lördag 13 juli 2013

Fokus: Brygga, stubbe och orientalisk matta

I morse hämtade jag en stubbe och ett lass sten till och då jag lagt ut dem fick jag hjälp av Andreas att bygga "bryggan". Härligt att föra in ett nytt material med strikt struktur - träplankor :-) I stubben ska ett litet troll bo :-)

Efter några timmars bad i Skultuna så var jag sugen på att börja med min orientaliska matta i mosaik av stenar i betong. Enligt inlästa instruktioner så ska det gå att placera stenarna direkt i den torra betongpulvret och sedan vattna... hoppas, hoppas, hoppas det funkar!

Hoppas också på en god natt... det har blivit lite halvdant med det på sista tiden.

Härmed lovar jag att ta en vilodag från denna bit trädgård i morgon! (Jag vill "bara" hämta sten, för det är mycket mindre pinsamt då byggjobbarna inte är där - även om jag fått löfte om att ta så mycket jag vill!) :-)

God natt!

Bryggan på plats och stubben skymtar längst bort. I den bottenlösa
kartongen ligger betongpulvret och väntar...

Det tog några timmar, men Maria hjälpte mig med mattans röda grundfärg!

"Mattan" innan duschning

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Välkomna att kommentera här eller på fb :-)