tisdag 16 juli 2013

Den torra flodbädden fick "vatten" :-)


Ibland är det bra att stenen tar slut... för annars hade jag nog fortsatt hela dagen! Och blivit rejält matt och yr på kuppen!

Jag har ju från början sagt att jag skapar allt eftersom verket framskrider och nu har jag tagit beslutet att lyfta bort gruset ur den "torra flodbädden" och istället lägga svarta stenar (i betong) som ska föreställa vatten som rinner. Tyvärr tycker jag inte korten gör flödet rättvisa, men ni kan nog ändå ana hur det blir.

Halva floden har jag nu gjort klart och när den andra halvan är klar är det inte mycket kvar alls av mitt sommarprojekt. Nästa gång jag skriver om detta är det nog klart! Det ska bli både kul och skönt :-) och lite tråkigt, för då måste jag göra några måsteprojekt, som att städa garaget och några garderober, men det får bli någon regnig dag!

Ja, tänk så få regndagar vi haft i sommar jämfört med förra året! Jag har verkligen njutit! Ha det fortsatt skönt var du än är!


2 kommentarer:

  1. Jag blir verkligen imponerad av din kreativitet. Åh så fint rogivande med det konstgjorda vattnet. Skulle själv vilja göra något liknande på vår framsida som ser tråkig och olustig ut.
    sedan alla betong alster du gjort vackert. Håller själv på med betong.
    Tack för en fin blogg återkommer.
    Lotta

    SvaraRadera
  2. Tack, så jättemycket! Jag gjorde detta alldeles för mig själv, men det har fått ringar på vattnet :-)

    SvaraRadera

Välkomna att kommentera här eller på fb :-)