fredag 26 juli 2013

En mycket varm dag

Idag har det varit 30 grader i skuggan - det är varmt det! Men en hel del har ändå blivit gjort - jag har nämligen blivit uppringd av vlt! Ja, lokaltidningen här i Västmanland! Och de ska komma och göra ett reportage om mitt sommarprojekt. Känns allt lite galet - men kul! 

När de kommer vill man ju visa upp trädgården från sin bästa sida - trots att reporten sa att jag inte behövde storstäda den ;-) Och fastän det nästan är 2 veckor tills det är dags för deras besök så kommer jag vara bortrest en stor del av den tiden och därför ville jag greja lite redan idag.

Får erkänna att det känns lite nervöst och att Jante knackar på min axel om och om igen, men nu har jag sagt att de får komma så det är bara att fortsätta på det spåret!

Min kudde i trolldegsformen blev verkligen misslyckad! Det ljusa ni ser är deg, som sitter kvar och degen blev ju blöt av betongen, så den sög upp vattnet så det blev gropar istället för den lena ytan jag tänkt mig, men man lär sig så länge med lever!

Ett annat gammalt misslyckande fick ett nytt försök idag! Mitt klot med glaskulor! Kommer ni ihåg hur kulorna bara föll av under en natt? Nu har jag en frigolitboll under kulorna istället för en gummiboll och jag hoppas, hoppas, hoppas att de kommer sitta kvar denna gång! Tyvärr har tre kulor redan ramlat av i regnskuren som hastigt kom och gick, men de hade nog bara fått för lite lim från början... tror jag!

Dagens riktiga höjdpunkt var då jag fick se våra grannars nyfödda lilla kille, som kom hem från BB idag! Så fin och liten - ytterligare ett livets mirakel!

Avslutar med att visa att den lilla sjöjungfrun har fått flytta in vid min "flodbädd" - jag tycker faktiskt att hon sitter fint där på en sten i strandkanten. Ha nu en fortsatt skön sommarkväll!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Välkomna att kommentera här eller på fb :-)