måndag 22 juli 2013

För mig lyser solen, men hos en annan är det regn.

För mig lyser solen. Jag har en fantastisk sommar på många sätt! Mycket sol och värme och regndagarna har varit väldigt få! Jag har fått resa och uppleva spännande saker, men också fått tid och möjlighet till att skapa i trädgården. Familjen har känts ovanligt harmonisk och vi har umgåtts med släkt och vänner - ja, livet har bestått av många, många glädjeämnen!

Men det finns även några moln (t ex då kroppen begränsar mig med matthet) och just nu går mina tankar till en av mina nära - som ligger på sjukhus - och jag värker inombords.

För mig lyser (främst) solen, men hos en annan är det regn.

Så orättvist är det. Livet. När skuggan kommer och regnet faller över dig, så glöm inte att solen kommer tillbaka. Då livet är tungt så får man tillåta att även känslorna är det... och kanske kommer din värld förändrats under stormen, men när solen kommer åter så kommer den lysa även över den förändrade världen. Med ljus och värme. Även om det kan vara svårt att förstå eller tro det idag.

Molnen styr vi inte över - det är mycket större krafter bakom dem - men en sak gäller i vår värld: efter regn kommer solsken.

Jag önskar dig en fin dag!
Jenny


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Välkomna att kommentera här eller på fb :-)