lördag 4 januari 2014

Vad har jag gjort?

Det började för någon dag sedan då vi med goda vänner försökte minnas bakåt var vi varit på nyår... det gemensamma minnet gjorde att vi kunde kartlägga bakåt till nyår 2009, men där tog det stopp. Ja, men visst hade vi magsjuka ett år? Visst satt barnen vid ett litet barnbord i köket och vi åt kyckling i julmustsås? När var det? Var han född? Fanns Ronja? Nä, 2008 och tidigare kom vi inte på och släppte diskussionen där.

Igår kväll tog jag fram mina fotoböcker, vilket är ett enkelt sätt att fortsätta bakåt i tiden och jag kom till nyår 2005, som jag faktiskt hade med som start i boken 2006!

Men, hjälp, tänk vad minnet sviker en lätt! Tankarna gick vidare och jag började skriva en lista om viktiga saker som hänt och när... och med hjälp av foton så blev/blir listan lång (har bara börjat). 

Men är det viktigt att komma ihåg? Kanske, kanske inte, men min tanke är att när min lista är klar så ska jag skriva ut den, sätta den på insidan av en skåpsdörr och så finns den där den dag då frågor som "Vart var det vi åkte skidor tillsammans med dem?" eller "När var det sist vi träffade dem?" kommer upp.

Nyfikna på vart jag firat nyår? Nä, skulle inte tro det, men kanske undrar du vilket år Andreas och jag var till Egypten? Nähä, inte det heller… jaja, tur att listan då är till för mig och inte för dig ;-)

God fortsättning på det nya året då nya minnen ska skapas!

Nyår 2008

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Välkomna att kommentera här eller på fb :-)