måndag 20 januari 2014

Betong före hösten -13

Ville bara samla de betongprojekt jag gjorde före hösten -13 på ett ställe - därav detta inlägg. Sedan finns en etikett till höger, som heter "betong" och som du kan klicka på för att hitta just betonginlägg.

Detta stora betongblad gjorde jag för flera år sedan - det var
det allra första betongprojektet för mig!
(Du kan klicka på bilden för klickbart bildspel.)
I våras upptäckte jag Pinterest.com och inspirationen började
flöda efter flera års uppehåll. Först ut på betongfronten blev
ett solur.
Det var kul att hitta på olika sätt att göra siffrorna på och jag
lärde mig mycket om hur betong som materiel fungerar.
Mitt färdiga solur.
Avläsning.
Verkstad.
Det blev en rad med "Big-pack-plattor" också.
Likadant här - kul att gjuta in olika saker!
De hamnade utefter staketet.
På samma tema började jag göra små, runda plattor också.
Massor av dem - vad skulle jag göra med alla?
Det blev en spiral!
På samma tema...
... ett hjärta.
Två tårtformslock i olika storlek blev blomfat i olika varianter.
Och gräsmattan pryddes med en blomma.
Mitt gavelprojekt fick en mosaikbäck med pebbles i betong.
Min första kudde - gjordes i 3-lierspåse och målades.
Min andra kudde - fullstor, med plastknoppar som knappar.
Min tredje kudde - gjordes i trolldegsform och kläddes i tyg.
I gavelprojektet blev det en orientalisk matta i mosaik också.
Mitt första klot - gjordes i gummiboll med ett litet blad i.
Sen började höstens alla projekt... och då främst ljusstakar.












Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Välkomna att kommentera här eller på fb :-)