torsdag 19 september 2013

Jag går som i en dimma

Jag går som i en dimma,
ser omvärlden olika klart.
Det närmast mig är tydligast
men också viktigast att se.
Det längre bort är diffust
och detaljer försvinner bort.
Ja, min omvärld är suddig...
i dimman.

Jag går som i en dimma
och tar ett steg i taget.
Helt plötslig ser jag saker, 
som alldeles nyss var dolt.
Är på ett sätt stark och trygg, 
men samtidigt trött och svag.
Är tacksam för hjälpande händer...
i dimman.

Jag går som i en dimma,
lite hit och lite dit.
Tillåter mig känna olika känslor. 
Tillåter att livet just nu är oklart.
Tillåter mig att stanna upp.
Och ser då i Guds lyktsken
nästa del av min väg...
i dimman.

Jenny Hultin 19 sep 2013
Vid svärmors dödsbädd

Ps 119:105
Ditt ord är mina fötters lykta 
och ett ljus på min stig.

Och jag vet att dimman lättar snart...



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Välkomna att kommentera här eller på fb :-)