lördag 14 september 2013

Anden reagerade "Lyssna, Jenny, och läs igen!"

På Facebook delas otroligt mycket citat och bilder och för något år sedan samlade jag på massor av dem och har digitala album fulla av guldkorn i olika genrer... men ofta nu förtiden så glider mina ögon bara förbi dem. Jag har helt enkelt tröttnat på alla braigheter - även om de faktiskt är riktigt bra! Men ibland fastnar min blick och orden får en respons i mitt skratt, i min tanke, i mitt hjärta eller i min ande.

Idag föll min blick på: 
Och anden reagerade: "Lyssna, Jenny, läs igen!" Och det gjorde jag! 

Nu är nog denna bön skriven för en som kanske inte har Gud som Herre, men jag tror nog bönen kan gälla vidare - för någon som vill en ännu större överlåtelse än den man lever i idag.

Jag försöker handla i enlighet med Guds vilja, jag hoppas/önskar att jag "doftar Kristus" och jag vill vara "Guds arbetshandskar" på jorden... men orken tar ju ständigt slut! Och detta är ett STORT problem för mig - att vilja mer än jag orkar! Men kanske försöker jag göra mycket av detta i min egen kraft? Att jag tar mig för lite tid att tanka styrkan/bränslet och när tanken går tom orkar jag inte.

Jag borde ha kollat på tankmätaren oftare eller rent av stanna kontinuerligt bara för att tanka. Ibland har jag nog t o m gått ur bilen och puttat på själv! Galet!

Så nu är det dags att planera in tätare tankstopp! Amen!

Ja, så här kan Gud jobba med mig... då jag tar mig tid att lyssna. Och jag känner hur mina tankar kommer i samklang med Hans. 

Gud välsigne dig!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Välkomna att kommentera här eller på fb :-)