tisdag 10 december 2013

Pingst SOS - något att vara stolt över!

Jag är stolt över att vara en del av Pingst Västerås sociala arbete, som kallas Pingst SOS. Inom Pingst SOS finns det många engagerade och det ges praktisk hjälp i hemmet, barnpassning, ekonomisk rådgivning, matkassar m.m. till de av våra medmänniskor, som för stunden behöver det.

Nästan dagligen kommer det in förfrågningar om hjälp från Västeråsare och organisationen kring att möta dessa är stor! Och vi gör så gott vi kan!

Jag kan i min situation just nu inte hjälpa till praktiskt ute i hemmen, men jag gör något som jag kan - jag skapade och huvudadministrerar facebookgruppen med samma namn! Gruppen är till för att administratörer ska kunna lägga upp förfrågningar som kommit in till Pingst SOS, men också för medlemmar att lägga ut saker som kan skänkas till behövande.

Under de 1,5 år som fb-gruppen funnits har den fått vara en kanal där cyklar, kläder, barnsaker och möbler efterfrågats och skänkts... och jag känner mig stolt över att få vara en länk till att några människor får en bättre vardag och jag känner mig stolt över och tacksam till alla som är med och bidrar till detta arbete!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Välkomna att kommentera här eller på fb :-)