tisdag 3 december 2013

Ännu mer betong

Ibland känns det kul att dela några kort med er på saker jag gjort - det har ni säkert märkt!? ;-)
Särskilt nu när jag är sjukskriven och inte så social i verkliga livet... men jag mår gott av att göra en betongsats - tar bara runt en halvtimme -  och nästa dag har jag förhoppningsvis fina saker att plocka fram :-)

Betonghjärtan jag gjort i plastburkar. 
Visst blev de fina med lite mossa och pärlor nu i advent!?
Till vänster är den högra ljusstaken under produktion. Kopparna är köpta
 på loppis och faten behövdes knackas lite sönder för att inte behöva 
göra betongen så tjock... men visst blev det läckert!?
På TGR hittade jag bakmått formade som hjärtan och såg genast deras
potential som gjutformar!
Till vänster en betongslatt jag lät flyta ut i ett hjärta, tryckte ner några 
pepparkaksbokstavsmått, la till några kulor och tryckte ner några
barrkvistar. Till höger ett filtgrytunderlägg i betong och nere några 
små "kort" att skriva på.
Olika kombinationer av halvmånar och cirklar. 10 kr/st för den som vill!
Jag lyckas inte med allt, men istället för betongbokstäver får det bli 
i trolldeg - en annan dag!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Välkomna att kommentera här eller på fb :-)