tisdag 26 november 2013

Tre burkar från Dollarstore och en från ICA


Betongskålar av plastburkar.

Jag vet inte om det bara är jag som tänker så... men just nu ser jag bara pyssel över allt! Vad kan jag göra av det? Går det att gjuta i?

Till vänster vår familj och till höger två gåvor till två vänner:
 Den ena väntar ett barn och den andra tvillingar :-) 
Så var det i torsdags då jag slank in på Dollarstore efter att ha lämnat kassar på Läkarmissionens Second hand och så var det igår då jag gick in på TGR på Erikslunds shopingcenter efter att ha hämtat ut mina nya glasögon eller så är det så då jag handlar saker för 1 kr (+ porto) på tradera. Jag hittar burkar, bakformar, ihåliga bokstäver i plast, men också olika ihåliga glasföremål, som kan knackas sönder då betongen brunnit klart.

Tre plastburkar från Dollarstore plus en från ICA Maxi blev dessa härliga hjärtskålar. När jag sedan hittade små svarta Pebbles (runda stenar) på Dollarstore, som passade perfekt ihop med de större jag köpte till trädgården i somras så blev det lite konst utifrån Pinterest-inspiration.
Här finns lite till salu för ca 20 kr/del.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Välkomna att kommentera här eller på fb :-)