tisdag 12 november 2013

Matt, tung och gungeligung

Börjar fatta verkligheten då jag är tröttare denna vecka än jag var förra - även om jag redan då var rejält trött - och inser motvilligt att jag är:


Trött, tung, yr, matt och illamående!
+
Fixar inte "måsten"!
+
Föredrar tystnad.
+
Orkar inte tänka långa trådar.
+
"Segdeg" i skallen.
+
Tappar "bollar".
+
Vill inte bli avbruten.
+
Känner mig otillräcklig.
+
Har inte koll.
=
Utmattad
=
:-S   :-(   :@   :´(
=
Önskar att verkligheten vore annorlunda. 


Fast jag fattar till viss del varför jag hamnat i utmattningsreaktionen igen... och just det att man förstår (främst i efterhand) varför man hamnat där man är så blir man besviken på sig själv - jag tycker jag borde kunnat hantera saker annorlunda vid det här laget! MEN det finns många yttre faktorer som jag inte kunnat rå över som också påverkat mig - alltså det beror inte bara på min oförmåga att sätta gränser eller min brist på marginaler. OCH jag har faktiskt blivit bättre på både att sätta gränser och fått bredare marginaler (med marginaler menar jag att man orkar en högre belastning än normalt), men i längden orkar jag inte ändå... än.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Välkomna att kommentera här eller på fb :-)