torsdag 1 augusti 2013

Lång sommarledighet

Jag vet att det är lyxigt med åtta veckors ledighet på sommaren (men om någon tvivlar så är varje minut - utöver vanlig semester - inarbetad) och jag älskar att komma så långt att man vilat upp sig och får energi till annat! Att orka lite mer än bara det nödvändiga - härligt! 

Mina första tre veckor var mest slappa (inklusive Turkiet), sen kom två veckor skapande med näsan i trädgården hemma, därefter blev det en vecka då jag behövde ta tag i saker jag bortprioriterat i hemmet och nu har snart en vecka gått i mina föräldrars sommarstuga i Skärvälla, Vrigstad (Småland). I morgon åker jag hem och har då två veckor kvar. Garaget ska nog till slut bli städat och kanske hittar jag då mina sommarkläder! ;-)

Andreas har sin första sommar med normal semester. Fyra veckor. Och han fick som han ville med dem: en vecka i Turkiet (fast det ville nog mest jag om jag ska vara ärlig ;-)) och tre veckor hemma, med några högtalare som krydda :-) Nu jobbar han medan jag och flickorna är i stugan.

Vi har träffat en del vänner, som det var flera år sedan vi träffade sist, men jag blir alltid fascinerad av att det går så lätt att hitta tillbaka till varandra! Jättekul!

I år har ju vädret varit fantastiskt! Helt suveränt! Mår så gott av solsken. Visserligen har det regnat en hel del sista veckan, men mest i skurar, och det är som det alltid är då vi är i Skärvälla ;-)

Här har jag hjälpt mamma och pappa med en del praktiskt. (Stugan är fortfarande ny och man håller på att boa in sig.) Känns härligt att äntligen få möjlighet till det! Samt att de tillåtit mig att skapa lite i deras trädgård också :-)

Härom dagen pajade min mobil! Helt utan förvarning blev den skållhet! Jag fick nästan lite panik - hur skulle jag klara resten av veckan utan telefon, internet och sms? Men då jag hittade Marias mobil, som hon knappt använder, i min väska och så blev allt mycket lättare :-) Fast jag märker hur mycket vana det finns i mobilen! Nu kan jag inte fixa med kort, mejl etc på samma vis som jag brukar - vill ju inte göra om hennes mobil totalt - fast något program har jag ändå lagt in! (Sen är det klart att jag hade kunnat nås genom mina föräldrar och Sara, men mobilen används ju till så mycket nu förtiden!) Nu blir det ett besök till mobilförsäljaren då jag kommer hem...

Jag hoppas att även din sommar på det stora hela varit bra!?

Kramelikram!




1 kommentar:

  1. Tänk, så fel man kan ha! jag har ju bara en vecka kvar!!!

    SvaraRadera

Välkomna att kommentera här eller på fb :-)