lördag 31 augusti 2013

Från noll till hundra

De tre första arbetsveckorna är avklarade och det känns som att accelerationen efter semestern var enorm - på bara någon dag gick jag från noll till 100 (eller mer?) och sen har den hastigheten hållits. Jag vet att de första veckorna alltid är så här, men jag får erkänna att en rädsla för att det dröjer till nästa lugnare period börjar infinna sig... och kör man konstant till 100 % så tar bränslet slut. Jag måste hitta tankstopp!

Jag vill hinna och orka mer än att jobba: saknar pysslet redan... och drömmer om en målad vägg och motion. Men, men... vem har sagt att det inte kan bli möjlighet till sånt detta läsår?

Jes 43:18-19
Tänk inte på det som hänt, bry er inte om det som förr har varit. Se, jag gör något nytt, redan nu visar det sig. Märker ni det inte?


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Välkomna att kommentera här eller på fb :-)