söndag 13 oktober 2013

Ta en penna och rita på väggen istället

Om man tänker för mycket så kan man ta en penna och rita på väggen istället - nytt Jennyordspråk!

Sista tiden har det varit fokus på väldigt många olika saker och jag har haft många bollar i luften. Jag tycker allt att jag fått ihop det mesta, men visst har jag tappat några saker också ;-P fast jag har blivit väldigt trött och sliten.

I helgen ville jag göra något bara för mitt nöjes skull (för att fylla på med energi) och det skulle vara något, som inte krävde en massa tankeverksamhet, beslut och energi... och så tog jag en penna och skred till verket! Jag har länge drömt om att måla Västerås skyline på vår vardagsrumsvägg! Men det har stannat bland annat i att vi måste göra något åt alla hål vi har i väggen efter omflyttningar... MEN nu tror jag att jag har en idé hur det ska lösas smidigt - fast det får ni inte veta än!

Men här kommer i alla fall min början på projekt Västerås skyline!

1) Jag har under en längre tid sparat på mig olika kort tagna från Mälaren och bestämde mig till slut för att använda en vinkel från sydväst om stan. Vinkeln kommer endast att påverka i vilken ordning man ser tornen, men min skyline kommer inte bli fullt proportionerlig utan skapas mer för att betraktaren ska känna igen sig. Här har jag satt ihop några av korten jag samlat på mig:


2) Så här ser det ut just nu på vår vägg:


3) Fast linjen är så tunn så jag måste gå närmare och ta kort och sätta ihop (hoppas det går att se lite i alla fall). Bilden blir större om man klickar på den:


4) Fortsättning följer!

2 kommentarer:

Välkomna att kommentera här eller på fb :-)