onsdag 30 april 2014

Har börjat skriva på en bok

Jag har inte skrivit så många inlägg här på sista tiden, men jag skriver ändå ;-) För jag har tagit ett steg jag velat länge och börjat skriva på en bok. Ja, jag vet, lite galen igen, men jag vet inte om det blir mer än en fotobok i vår bokhylla.

Det jag gjort är att jag börjat samla på foton och vardagstankar i små ensidestexter... alltså ett kort och en liten text per sida. Ja, vi får se vad det landar, men jag tänkte att en bild och text jag skrev för någon dag sedan kan passa i dag på Valborgsmässoafton:


Brinna, bli bränd och glöda igen.

Jag är en sådan människa som brinner lätt och det innebär att jag engagerar mig för fullt i både det ena och andra, men jag är sämre på att fylla på med bränsle. Och om man inte gör det så brinner man ut, man slocknar... kroppen protesterar och för mig är det främst med yrsel, sega tankebanor och glömska. Jag skulle kunna skriva en hel bok om min utmattning och det kanske också kommer hända en dag...
Då man försiktigt blåser liv i en princip slocknad glöd så kan man se att det glimmar till ibland, så småningom kan man lägga på nytt bränsle och elden kan flamma upp, det är dock vanligt att det lilla nya bränsle man har tar slut väldigt snabbt. Tålamod, beräkning av energiåtgång och prioriteringar är nyckelord för vägen tillbaka... en väg som man måste räkna med är både backig och krokig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Välkomna att kommentera här eller på fb :-)